Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Martti Ahtisaari sai hautamuistomerkin

Martti Ahtisaaren hautamuistomerkki on Hietaniemen hautausmaalla Helsingissä.
Muistomerkin muoto kuvaa oliivipuun lehteä.
Oliivipuun lehti on rauhan symboli.
Martti Ahtisaari tunnetaan maailmalla työstään rauhan puolesta.
Hän sai Nobelin rauhanpalkinnon vuonna 2008.
Martti Ahtisaari oli Suomen presidentti vuosina 1994-2000.
Ahtisaari kuoli vuonna 2023, kun hän oli 86 vuotta.

Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Lähde: Selkosanomat
Toimitus: Veronica Andersson; suomenkielinen toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva / Mikko Stig, Ahtisaaren valokuva: Wikimedia Commons,Johannes Jansson
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: LL-Center ja Papunet