Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Koronavirus leviää Suomessa

Lähes 300 suomalaista on saanut koronavirustartunnan.
Koronavirus on vaarallinen vanhuksille ja ennestään sairaille ihmisille.
Nyt meidän jokaisen täytyy estää taudin leviäminen.
Älä mene tapaamaan vanhuksia tai ihmisiä, joilla on muita sairauksia.
Älä matkustele tai mene tapahtumiin, joissa on paljon ihmisiä.
Pysyttele vähintään kahden metrin päässä toisesta ihmisestä.
Tee töitä tai opiskele kotona.
Jos saat koronaviruksesta lievän taudin, voit sairastaa kotona.
Mutta jos hengitys on vaikeaa, soita terveyskeskukseen.
Ohjeita käsienpesuun ja yskimiseen on Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen internetsivuilla.

Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Lähde: Selkosanomat, Markku Juusola
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos: thl.fi