Koronarokotukset alkavat tammikuussa

Suomalaisia aletaan rokottaa koronavirustautia vastaan tammikuussa.
Ensimmäisenä rokotteen saavat hoitajat ja lääkärit.
Seuraavaksi rokotetaan vanhukset sekä ihmiset, joille tauti voi olla vaarallinen.
Sitten rokotuksen saavat kaikki muut aikuiset.
Rokote annetaan kaksi kertaa, ja se on ilmainen.
Kun suurin osa ihmisistä on rokotettu, koronavirustauti ei enää leviä.
Siksi on tärkeää ottaa rokote.
Suurin osa suomalaisista haluaakin ottaa koronarokotteen.
Esimerkiksi presidentti Sauli Niinistö sekä pääministeri Sanna Marin aikovat ottaa rokotteen.

Lähde: Selkosanomat, Markku Juusola
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet