Tällä viikolla
vietetään juhannusta.
Juhannus
on
Suomen lipun
ja
keskikesän
juhla.
Monet suomalaiset
viettävät juhannusta
kesämökillä, jossa
he grillaavat
ja
saunovat.
Saunassa
voi käyttää vihtaa, ja taputella sillä
ihoa.
Saunavihta eli vasta
tehdään koivun oksista.
Vihta tuoksuu
hyvälle.
Juhannukseen kuuluvat
myös juhannussalot
ja
kokot.
Muistathan,
että kun säätiedotuksessa on
metsäpalovaroitus,
kokkoa ei saa polttaa.
Hyvää
juhannusta!
Lähde: Selkosanomat, Petri Kiuttu
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet