Aluevaalit tammikuussa

Suomen ensimmäiset aluevaalit ovat tammikuussa.
Aluevaaleissa valitaan ihmiset aluevaltuustoon.
Aluevaltuusto päättää alueen hyvinvointipalveluista.
Hyvinvointipalveluja ovat esimerkiksi vanhusten hoito ja vammaispalvelut,
sekä terveyskeskusten ja paloasemien toiminta.
Uudet alueet alkavat tuottaa hyvinvointipalveluja vuonna 2023.
Helsinki tuottaa palvelut itse, siksi se ei ole mukana vaaleissa.
Aluevaalit ovat 23. tammikuuta.
Vaaleissa voi äänestää myös ennen vaalipäivää eli 12.–18. tammikuuta.
Voit äänestää aluevaaleissa, jos olet saanut postissa äänestysilmoituksen.

Lähde: Selkosanomat, Markku Juusola
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet