Maailma
Avokadojen viljelyssä
kuluu paljon vettä
Avokadojen viljelyssä

Avokado on trooppinen hedelmä. Avokado on vihreä ja muistuttaa päärynää. Avokadon sisällä on kookas siemen eli kivi. Viime vuosina avokadosta on tullut todellinen suosikkihedelmä.
Avokado on hedelmä.
Avokado
on
Voimakkaasti lisääntyvä
avokadon viljely
avokadoviljelmiä.
Avokadon viljelyssä
Yhteen avokadokiloon
on tarvittu
noin tuhat litraa
Avokadoviljelmien
on lisännyt
pulaa juomavedestä
erityisesti Etelä-Amerikassa.
Chilessä
jossa
yhteen ainoaan avokadoon
kuluu vettä
jopa
320 litraa.
320 litraa.
asukkaille
ei riitä puhdasta vettä.
Heille
Asukkaat
koska
maa kärsii kuivuudesta
ja
ihmisille ei riitä vettä.
ihmisille ei riitä vettä.
Lähde: Selkosanomat, Maria Österlund
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki
