Pokémon Go -peli on kesän suosikki

Pokémon Go -mobiilipeli on erittäin suosittu Suomessa ja maailmalla.
Peli toimii älypuhelimella.
Pelissä etsitään ja pyydystetään Pokémon-hahmoja liikkumalla eri ympäristöissä.
Hahmoja voi löytää maastosta, kaduilta tai rakennusten sisältä.
Peli näyttää kartan pelaajan ympäristöstä.
Pelaaminen saa ihmiset kävelemään pitkiä matkoja ja kokoontumaan yhteen.
Pelaaminen voi aiheuttaa myös vaaratilanteita liikenteessä.
Kännykkää tuijottava pelaaja ei aina huomaa autoja, pyöräilijöitä tai muita kävelijöitä.
Poliisi kehottaakin pelaajia varomaan liikennettä.

Lähde: Selkosanomat
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva, pelin logo: Wikipedia, valokuva hahmosta: Papunet
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki