Suomessa
riittää
ruokaa

Suomi
sulki rajat
koronaepidemian takia.
Ihmiset
eivät saa
matkustaa Suomeen
tai
pois Suomesta.
Sen sijaan
rahtilaivat
ja
rekka-autot
saavat tulla
Suomeen.
Laivat ja rekat
tuovat Suomeen
ruoka-aineita, joita ei kasva Suomessa.
Suomeen tuodaan esimerkiksi
kahvia,
mausteita
sekä
hedelmiä ja
vihanneksia.
Suuri osa
ruuasta
saadaan kuitenkin
Suomesta.
Maanviljelijät viljelevät
viljaa
ja
kasvattavat
vihanneksia
sekä
juureksia.
Maatiloilla
on myös kotieläimiä,
joista saadaan
lihaa,
maitoa
ja
kananmunia.
Siksi
Suomessa
riittää
ruokaa.
Monet suomalaiset
ovat töissä
maatiloilla
ja
ruokateollisuudessa.
Siksi
on tärkeää,
että ostamme
suomalaista
ruokaa.

Lähde: Selkosanomat, Betty Marschan
Toimitus: Veronica Andersson; suomenkielinen toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet