Suomen
koronatilanne
on vakava

Koronavirus leviää nyt nopeasti
eri puolilla Suomea.
Vakavin tilanne on
Helsingissä ja Uudellamaalla.
Suomessa
on lisää rajoituksia
ja
maskisuositus
koronan takia.
Jokaisen
täytyy estää
viruksen leviäminen.
Nyt ei saa järjestää
isoja tapahtumia ja kokoontumisia.
Vietä
joulua
vain lähimpien ihmisten kanssa.
Muista
turvavälit,
käytä maskia
ja
pese kädet usein.
Jos saat taudin oireita,
pysy
kotona
ja
mene koronatestiin.
Lataa
puhelimeen Koronavilkku.
Koronavilkku
varoittaa,
jos olet altistunut koronatartunnalle.

Lähde: Selkosanomat, Petri Kiuttu
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet