Ravintolat
menevät kiinni
koronan takia

Suomen hallitus
lisäsi kieltoja,
jotta
koronatartunnat
voidaan pysäyttää.
Virus leviää
paikoissa, joissa on paljon ihmisiä lähellä toisiaan.
Ihmisiä on paljon
esimerkiksi
ravintoloissa,
pubeissa,
yökerhoissa
ja
kahviloissa.
Siksi
hallitus päätti
sulkea
ravintolat
koko Suomessa.
Ravintolat
ovat kiinni
toukokuun loppuun
saakka.
Ihmiset voivat kuitenkin
tilata ruokaa ravintolasta,
jos se tuodaan kotiin
tai
sen hakee itse.
Lisäksi
työntekijät
saavat käydä edelleen
työpaikkansa ruokalassa,
kun
he pitävät etäisyyttä toisiinsa.
Hallitus päätti myös,
että
monet koulut
pysyvät kiinni
13. toukokuuta
saakka.

Lähde: Selkosanomat, Markku Juusola
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet