Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Koronavilkku varoittaa tartunnasta

Monet suomalaiset ovat ladanneet puhelimeensa Koronavilkku-sovelluksen.
Koronavilkku-sovellus on ilmainen.
Koronavilkku varoittaa, jos olet altistunut koronatartunnalle.
Jos saat varoituksen tartunnasta, pysy kotona, ettei virus leviä.
Jos on pakko lähteä kotoa, muista turvavälit ja käytä maskia ruuhkassa.
Jos tunnet olosi sairaaksi, soita terveyskeskukseen, niin pääset koronatestiin.
Jos näytteestäsi löytyy koronavirus, tee ilmoitus Koronavilkkuun.
Kun teet ilmoituksen, sinun ei tarvitse kertoa nimeäsi.

Lähde: Selkosanomat, Betty Marschan
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet, Koronavilkku-sovellus