Koronatartuntojen
määrä vähenee

Suomen
koronatilanne
on nyt
parempi
kuin viime kuussa eli maaliskuussa.
Uusia tartuntoja
on vähemmän
ja
sairaaloissa on
vähemmän koronapotilaita.
Tartunnat
ovat vähentyneet
tiukkojen rajoitusten
ja
koronarokotusten
takia.
Ensimmäisen annoksen rokotetta on saanut
miljoona suomalaista.
Kesällä
kaikki aikuiset
on rokotettu koronaa vastaan.
Koronarokote
on vapaaehtoinen, ja rokotukseen pitää itse ilmoittautua.
Edelleen on siis tärkeää
pestä käsiä,
käyttää maskia
ja
pitää turvavälit!

Lähde: Selkosanomat, Petri Kiuttu
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet