Joka kolmas suomalainen
on yksinäinen

Koronaepidemian aikana
monet ihmiset ovat jääneet yksin.
Heillä
ei ole ketään,
jonka kanssa voi jutella.
Yksinäisyydestä kärsivä ihminen
voi olla
nuori
tai
yli 65-vuotias.
Yksinäisyydestä kärsivä ihminen
asuu usein yksin,
hänellä ei ole työtä
eikä rahaa.
Suomessa
joka kolmas ihminen
on yksinäinen.
Se on huolestuttavaa.
Onneksi
Suomessa
toimii vapaaehtoisia,
jotka
pitävät yhteyttä
yksinäisiin ihmisiin.
Vapaaehtoisia ystäviä
tarvitaan nyt
yhä enemmän.

Lähde: Selkosanomat, Petri Kiuttu
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet