Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Tee lyhty jäästä

Voit tehdä itse jäälyhdyn silloin, kun ulkona on pakkasta.
Laske ämpäriin vettä ja vie se ulos.
Pidä ämpäri ulkona koko yön.
Seuraavana päivänä käännä ämpäri ylösalaisin.
Kaada päälle vettä, joka on vähän lämmintä.
Nosta varovasti ämpäriä ylöspäin kunnes jäätynyt sisus on irronnut.
Tee pohjaan reikä ja valuta sieltä vesi pois.
Laita kynttilä jäälyhdyn sisään.
Voit tehdä lyhdyn myös lumesta.

Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Lähde: Selkosanomat, Markku Juusola
Toimitus: Veronica Andersson, suomenkielinen toim. Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki