Syksyllä kannattaa kerätä sieniä

Sienet kasvavat parhaiten, kun on sateista ja viileää.
Siksi sieniä löytyy paljon syksyllä.
Sieniä kannattaa syödä, niissä on esimerkiksi D- ja B-vitamiinejä.
Sienistä voi tehdä kastikkeen, keiton tai suolaisen piirakan.
Sieniä voi myös pakastaa.
Varo myrkyllisiä sieniä, esimerkiksi kärpässieniä.
Kerää vain sellaiset sienet, jotka tunnet ja jotka ovat varmasti syötäviä.

Lähde: Selkosanomat, Anna Vasala
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Anna Vasala
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet