Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Suomalaiset rakastavat marjoja

Monet suomalaiset poimivat metsästä mustikoita ja puolukoita.
Mustikoista tulee herkullinen piirakka ja mustikkakeitto.
Marjat voi myös pakastaa talvea varten.
Ennen pakastusta marjojen päälle kannattaa sirotella vähän sokeria.
Moni kasvattaa myös puutarhassa marjoja: viinimarjoja, karviaismarjoja ja vadelmia.
Viinimarjoista tehdään yleensä mehua.
Marjoja kannattaa syödä myös marjoina.
Niissä on vitamiineja sekä antioksidantteja, jotka suojaavat monilta sairauksilta.
Juuri nyt on aika kerätä metsästä puolukkaa!

Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Lähde: Selkosanomat, Mari Vainio
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Mari Vainio
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet