Arki
  
                
  
               Siilit ovat taas liikkeellä
            
  
    Siilit ovat taas liikkeellä  
                  
    
Siili on Uudenmaan maakunnan nimikkonisäkäs.
Piikikäs, pyöreä ja tuhiseva siili on helppo tunnistaa.
 on harvinainen ja siksi rauhoitettu eläin.
            
  
    on harvinainen ja siksi rauhoitettu eläin.  
                   ottaa lemmikiksi
            
  
    ottaa lemmikiksi  
                        
  
               vahingoittaa.
            
  
    vahingoittaa.  
                   siili voi saada jopa kuusi poikasta.
            
  
    siili voi saada jopa kuusi poikasta.  
                   Jos haluat auttaa
            
  
    Jos haluat auttaa  
                        
  
               laita vettä lautaselle
            
  
    laita vettä lautaselle  
                        
  
               risuista ja
            
  
    risuista ja   
                        
  
               lehdistä kasan,  
                        
  
      
  
    jossa
            
  
    lehdistä kasan,  
                        
  
      
  
    jossa  
                        
  
              
                
  
      
  
    Uutinen on julkaistu aiemmin vuonna 2020.  
                  
        Lähde: Selkosanomat, Anna Vasala
        Toimitus: Maija Ylätupa
        Valokuvat: Anna Vasala
        Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet      

