Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Kissa tarvitsee kodin ja hoivaa

Kissa on lemmikkieläin, joka tarvitsee kodin ihmisen luona.
Kissa tarvitsee rakastavan ihmisen, joka antaa ruokaa ja pitää siitä huolta.
Jos kissa on sairas, se täytyy viedä eläinlääkäriin.
Suomessa on myös kodittomia kissoja.
Joskus ihmiset ihastuvat ja ottavat suloisen kissanpennun
mutta myöhemmin saattavat hylätä aikuisen kissan.
Se on surullista ja väärin.
Lain mukaan kissan omistajan täytyy huolehtia kissasta ja suojella sitä.
Kissaa ei saa hylätä ja jättää yksin esimerkiksi luontoon.
Pidetään hyvää huolta rakkaista kissoistamme!

Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Lähde: Selkosanomat, Anna Vasala
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Anna Vasala; kissanpentu: Arja Ala-Korpi/Papunetin kuvapankki
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet