Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Kirjastoissa on lukemista ja tekemistä

Suomessa on paljon kirjastoja.
Kirjastosta voi lainata kirjoja, elokuvia ja jopa porakoneen tai kävelysauvat.
Lainaus tapahtuu kirjastokortilla, jonka saa kirjastonhoitajalta ilmaiseksi.
Kirjastossa voi lukea myös lehtiä, opiskella ja käyttää tietokonetta.
Kirjastot järjestävät myös satutunteja ja kirjailijoiden vierailuja.
Kirjastoissa on myös kielikahviloita, joissa voi opetella suomen kieltä.
Monille suomalaisille kirjasto on hyvin mieluinen ja tärkeä paikka.
Almost Finns -ryhmä on tehnyt videon yhdestä kirjastosta Helsingissä.
Videon voi katsoa YouTubessa.

Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Lähde: Selkosanomat, Ella Airaksinen
Toimitus: Veronica Andersson; suomenkielinen toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Sercan Alkan
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, Sergio Palao / ARASAAC, Ideogrammi / Sari Kivimäki, Kirsi Alastalo, Kuvako, Sclera, Elina Vanninen (muokkaus: LL-Center ja Papunet)