Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Kanalassa voi olla pelkkiä kukkoja

Helinä Ääri rakensi kotipihaansa kanalan.
Hänen kanalassaan asuu nyt neljä kukkoa eikä yhtään kanaa.
Helinä Ääri halusi ottaa ainoastaan kukkoja,
koska kodittomia kukkoja on paljon.
Monet ihmiset ottavat mieluummin kanoja, koska ne munivat.
Kanoja ja kukkoja syntyy yhtä paljon.
On ikävää, että kaikille kukoille ei löydy kotia.
Helinä Ääri pitää hyvää huolta kukoistaan.
Hän ulkoilee kukkojen kanssa ja opettaa niille erilaisia temppuja.

Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Lähde: Selkosanomat, Anni Reilä
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Anni Reilä
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, Sergio Palao / ARASAAC, Mulberry Symbols (muokkaus: Papunet)