Arki
Huonekasvit
tuovat hyvää mieltä
Huonekasvit

Vasemmalla kuvassa on peikonlehti. Peikonlehteä voi ohjata ylöspäin tukikepeillä. Oikealla kuvassa on pelargoni. Pelargoni on lähtöisin eteläisestä Afrikasta. Pelargonin pehmeät lehdet eivät siedä vettä.
Kuvassa vasemmalla on peikonlehti ja oikealla pelargoni.
Kukat ja kasvit
kaunistavat kotia.
Peikonlehti
ja pelargoni
Peikonlehti
ja sen lehtiä voi suihkutella.
Peikonlehteä
ei saa laittaa suuhun,
Pelargonia
mutta sitä ei saa suihkutella.
pelargoni
ja kuihtuneet kukat
kukkaa kastellaan harvemmin
eikä lannoiteta ollenkaan.
Päivitetty uutinen, alkuperäinen oli julkaistu vuonna 2020.
Lähde: Selkosanomat, Seija Niinistö-Samela
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Juha Samela
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet
