Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Merissä on paljon roskia

Maailman valtameriin on joutunut paljon muovijätettä.
Siksi valtamerissä kelluu viisi valtavaa jätelauttaa.
Monet meren eläimet kärsivät jätteestä.
Meren muovijätteestä suuri osa on muovipusseja.
Muovipussit näyttävät meduusoilta.
Jotkut eläimet luulevat, että muovipussit ovat meduusoja.
Eläimet syövät muovipusseja ja sairastuvat.
Monissa maissa muovipussit on kielletty.

Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Lähde: Selkosanomat, Maria Österlund
Toimitus: Veera Nuutinen
Valokuvat: Lehtikuva, Shutterstock
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki