Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Koronavirustartunnat vähenivät Italiassa

Italiassa on ollut Euroopan vakavin koronavirusepidemia.
Kaupunkeja on eristetty, ja ihmisten on täytynyt pysyä kotona.
Koulut, kaupat, ravintolat, museot ja tehtaat ovat olleet kiinni.
Nyt Italiassa on parempi tilanne, ja tartuntoja on enää vähän.
4. toukokuuta lähtien ihmiset saavat tavata sukulaisiaan ja liikkua esimerkiksi puistoissa.
Myös työt voivat alkaa tehtaissa ja rakennustyömailla.
Edelleen on erittäin tärkeää pitää turvaväli muihin ihmisiin.
Kaupat, kirjastot ja museot aukeavat toukokuun puolivälissä.
Mutta baarit ja ravintolat aukeavat vasta kesäkuun alussa.
Koulut pysyvät kiinni syksyyn saakka.

Lähde: Selkosanomat, Markku Juusola
Toimitus: Veronica Andersson & Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet