Melkein kaikki ihmiset
kiroilevat
joskus.
Silti
ihmiset eivät tykkää,
jos
joku kiroilee.
Jari Tammi
on kirjoittanut kirjan
kirosanoista.
Hän
sanoo,
että
ihminen kiroilee
ensin
ja
vasta sitten
ajattelee.
Kiroilu
helpottaa oloa,
kun suututtaa.
Se
helpottaa myös
kipua, kun esimerkiksi iskee varpaansa kiveen.
Myös
karjaisu
helpottaa oloa ja kipua.
Karjaisu
voi muuttua
kirosanaksi
ennen kuin huomaakaan.
Lähde: Selkosanomat, Markku Juusola
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva, Wikipedia
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki