Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Metsien avohakkuita yritetään vähentää

Metsät ovat tärkeä osa luontoa.
Metsässä elää paljon eläimiä ja kasvaa erilaisia kasveja.
Lisäksi metsästä saadaan puuta teollisuutta varten.
Teollisuus valmistaa puusta esimerkiksi paperia ja kartonkia eli pahvia.
Jos metsän kaikki puut kaadetaan, kyseessä on avohakkuu.
Avohakkuu on huono asia luonnon kannalta.
Siksi metsien avohakkuita yritetään nyt vähentää.
On parempi kaataa vain osa metsän puista.

Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Lähde: Selkosanomat
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva / Jussi Nukari
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, (Sergio Palao / ARASAAC, Krista J / Ammattiopisto Spesia). Muokkaus: Papunet