Suomi
Vaalipäivä
on sunnuntaina
on sunnuntaina

Aluevaalien äänestyslippu on violetti ja kuntavaalien valkoinen. Aluevaalien ehdokkaiden numerot ovat aina nelinumeroisia. Kuntavaalien ehdokkaiden numerot ovat joko yksi-, kaksi- tai kolminumeroisia.
Kunta- ja aluevaalien vaalipäivä on sunnuntaina 13. huhtikuuta.
sekä aluevaalit
että
kuntavaalit
samana päivänä eli 13. huhtikuuta.
Kuntavaaleissa
Aluevaaleissa
saat sekä violetin että valkoisen äänestyslipun.
Violetilla äänestyslipulla
äänestät aluevaaleissa.
Valkoisella äänestyslipulla
äänestät kuntavaaleissa.
saat ainoastaan valkoisen äänestyslipun.
äänestetään vain kuntavaaleissa.
Lähde: Selkosanomat, Kaisa Kaatra
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: uutiskuva: Oikeusministeriö
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet
