Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Pato räjähti Ukrainassa

Vesivoimalan pato on räjähtänyt Etelä-Ukrainassa Nova Kahovkassa.
Vielä ei ole tietoa, miksi pato räjähti.
Monissa kylissä ja kaupungeissa vesi tulvii nyt kaduille ja taloihin.
Tuhannet ihmiset ovat joutuneet jättämään kotinsa ja tarvitsevat apua.
Tulvaveteen on päässyt myös öljyä ja muita saasteita, ja vesi on saastunut.
Saastunut vesi on erittäin haitallinen koko ympäristölle.
Tulva-alueella ei ole esimerkiksi puhdasta juomavettä.

Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Lähde: Selkosanomat, Maria Österlund
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet