Suomi
  
                
  
               Suomi on
            
  
    Suomi on  
                        
  
               demokraattinen   
                        
  
      
  
    maa
            
  
    demokraattinen   
                        
  
      
  
    maa  
                  
    
Suomessa järjestetään eduskuntavaalit neljän vuoden välein. Suomalaiset äänestävät eduskuntaan 200 kansanedustajaa.
Suomessa järjestetään eduskuntavaalit neljän vuoden välein. Suomalaiset äänestävät eduskuntaan 200 kansanedustajaa.
 vastakohta on
            
  
    vastakohta on  
                        
  
               diktatuuri.
            
  
    diktatuuri.  
                   Diktatuurissa on yksi johtaja  
                        
  
      
  
    tai
            
  
    Diktatuurissa on yksi johtaja  
                        
  
      
  
    tai  
                        
  
               pieni ryhmä,
            
  
    pieni ryhmä,  
                        
  
               joka päättää kaikista asioista.
            
  
    joka päättää kaikista asioista.  
                   Diktatuurissa
            
  
    Diktatuurissa  
                        
  
               ei saa olla eri mieltä johtajan kanssa,
            
  
    ei saa olla eri mieltä johtajan kanssa,  
                   ihmiset eivät ole tasa-arvoisia  
                        
  
      
  
    ja
            
  
    ihmiset eivät ole tasa-arvoisia  
                        
  
      
  
    ja  
                        
  
               toimittajat eivät saa kertoa kaikista asioista.
            
  
    toimittajat eivät saa kertoa kaikista asioista.  
                  
        Lähde: Selkosanomat, Maria Österlund
        Toimitus: Veronica Andersson ja Maija Ylätupa
        Valokuvat: Lehtikuva
        Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet      

