Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Alpakka on ihana eläin

Alpakka on kotoisin Etelä-Amerikasta, ja se on sukua kamelille.
Suomessa alpakat ovat kotieläimiä.
Alpakka kestää hyvin talvea ja kylmää, koska sen turkki on paksua villaa.
Alpakan villan voi leikata, ja villasta voi kehrätä lankaa.
Langasta voi neuloa lämpimiä ja pehmeitä neuleita.
Alpakat vierailevat myös kouluissa ja hoivakodeissa.
Alpakan vierailu tuo ihmisille iloa ja hyvää mieltä.

Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Lähde: Selkosanomat, Anna Vasala
Toimitus: Veronica Andersson; suomenkielinen toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Anna Vasala
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, Sergio Palao / ARASAAC, Toisto / Aleksei Zamiatin, Kuvako, Elina Vanninen (muokkaus: LL-Center ja Papunet)