Kanalassa voi olla
pelkkiä kukkoja
Kanalassa voi olla
pelkkiä kukkoja
Helinä Ääri rakensi kanalan yhdessä äitinsä kanssa. Tällä hetkellä kanalassa asuu neljä kukkoa.
Helinä Ääri
rakensi kotipihaansa
kanalan.
Hänen kanalassaan asuu nyt
neljä kukkoa
eikä yhtään kanaa.
Helinä Ääri
halusi ottaa
ainoastaan kukkoja,
koska kodittomia
kukkoja
on paljon.
Monet ihmiset
ottavat mieluummin
kanoja,
koska ne munivat.
Kanoja
ja
kukkoja
syntyy
yhtä paljon.
On ikävää,
että kaikille kukoille
ei löydy kotia.
Helinä Ääri
pitää hyvää huolta
kukoistaan.
Hän ulkoilee kukkojen kanssa
ja
opettaa niille erilaisia temppuja.
Lähde: Selkosanomat, Anni Reilä
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Anni Reilä
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet