Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Maailmassa on myös paljon hyvää

Uutiset sodasta ja ihmisten hädästä ahdistavat meitä kaikkia.
Vaikka nyt tapahtuu paljon pahaa, maailmassa on myös paljon hyvää tahtoa.
Ihmiset eri puolilla maailmaa tahtovat auttaa Ukrainan pakolaisia.
Kun pitää huolta itsestä, silloin voi olla avuksi myös toisille.
Jos sinua ahdistaa, silloin on hyvä puhua jonkun kanssa.
Voit myös hengittää syvään, se rauhoittaa mieltä.
Jos uutiset ahdistavat liikaa, voit sulkea television.
On myös tärkeää tietää, että Suomessa ihmiset ovat turvassa.
Pidä huolta itsestäsi ja jatka tavallista elämää.
Syö, käy koulussa tai töissä, ulkoile ja tapaa ihmisiä, nuku riittävästi.
Katso valokuvia ja muistele mukavia hetkiä elämässä.
Maailmassa on myös paljon hyvää.

Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Lähde: Selkosanomat, Matti Välimäki
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Kaisa Kaatra
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, Sergio Palao / ARASAAC, Kuvako, Sclera & Ritva Hämäläinen Savas (muokkaus: Papunet)