Ajatus torakan syömisestä aiheuttaa joillekin kylmiä väreitä. Toisaalta kannattaa muistaa, että Aasiassa ja Afrikassa miljoonat ihmiset syövät jo hyönteisiä.
Kyselyjen mukaan suurin osa suomalaisista haluaa kokeilla hyönteisten syömistä. Joka kolmas on jo syönyt niitä. Hyönteiset ovat terveellisiä. Niissä on paljon proteiinia, vitamiineja, rautaa ja hivenaineita.
Simpukat, ravut ja katkaravut ovat herkullisia, vaikka ne näyttävät ja tuntuvat inhottavilta. Limaisesta mateesta saa maukasta keittoa.
Varmaan hyönteisistäkin saa hyvää ruokaa? Miltä maistuvat heinäsirkkalihapullat tai jauhomatopitsat? Ensi vuonna pääsemme kokeilemaan!
Lähteet STT, Iltalehti, MTV3, Yle, Muurahaiskauppa.com