Maailma
voi paremmin

Ihmiset luulevat usein,
että
maailma
voi aina vaan huonommin.
Uutisissa kerrotaan
tuhoista
ja
köyhyydestä.
Mutta maailma
voi paremmin kuin luulemme.
Ruotsalainen lääkäri ja tutkija
Hans Rosling
halusi kertoa ihmisille,
että
tilastojen mukaan
monet asiat
ovat paremmin.
Köyhyys
on vähentynyt
ja
useimmat lapset
rokotetaan
tauteja vastaan.
Hans Rosling
on jo kuollut.
Nyt
hänen lapsensa
kertovat siitä,
että
tilastojen mukaan
maailma
voi paremmin.
On tärkeää,
että
ihmiset
saavat oikeaa tietoa.

Lähde: Selkosanomat, Markku Juusola
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki