Koronavirustartunnat
vähenivät
Italiassa

Italiassa
on ollut
Euroopan
vakavin
koronavirusepidemia.
Kaupunkeja on eristetty,
ja
ihmisten on täytynyt pysyä kotona.
Koulut,
kaupat,
ravintolat,
museot
ja
tehtaat
ovat olleet kiinni.
Nyt
Italiassa
on parempi tilanne,
ja
tartuntoja
on enää vähän.
4. toukokuuta
lähtien
ihmiset saavat
tavata
sukulaisiaan
ja
liikkua esimerkiksi puistoissa.
Myös työt voivat alkaa
tehtaissa
ja
rakennustyömailla.
Edelleen on erittäin tärkeää
pitää turvaväli muihin ihmisiin.
Kaupat,
kirjastot
ja
museot
aukeavat
toukokuun puolivälissä.
Mutta baarit ja ravintolat
aukeavat
vasta kesäkuun alussa.
Koulut
pysyvät kiinni
syksyyn
saakka.

Lähde: Selkosanomat, Markku Juusola
Toimitus: Veronica Andersson & Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet