Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Koronavirus leviää nopeasti Euroopassa

Koronavirus aiheuttaa keuhkoihin tulehduksen, joka on vaarallinen vanhoille ja sairaille ihmisille.
Koronaviruksen aiheuttamaan tautiin on kuollut yli 3000 ihmistä maailmassa.
Virus alkoi levitä Kiinassa joulukuussa 2019,
nyt virus leviää joka puolella Eurooppaa.
Koko Italia on eristetty.
Lähes 60 ihmistä Suomessa on saanut tartunnan, ja sadat ihmiset ovat eristyksessä.
Virus tarttuu pisaroista, kun sairastunut puhuu, yskii tai aivastaa.
Virus tarttuu myös käsien välityksellä.
Siksi tartunnan saaneiden ihmisten täytyy pysyä kotona.
On tärkeää pestä kädet saippualla ja vedellä ja kuivata ne käsipaperilla.
Katso ohjeet käsienpesuun ja yskimiseen Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen internetsivuilla.

Lähde: Selkosanomat, Markku Juusola
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos: thl.fi