Koronavirus leviää nopeasti
Euroopassa

Koronavirus
aiheuttaa keuhkoihin tulehduksen,
joka on vaarallinen
vanhoille
ja
sairaille ihmisille.
Koronaviruksen aiheuttamaan tautiin
on kuollut yli 3000 ihmistä
maailmassa.
Virus alkoi levitä
Kiinassa
joulukuussa 2019,
nyt
virus leviää
joka puolella Eurooppaa.
Koko Italia
on eristetty.
Lähes 60 ihmistä Suomessa
on saanut tartunnan,
ja
sadat ihmiset
ovat eristyksessä.
Virus tarttuu pisaroista,
kun sairastunut puhuu,
yskii
tai
aivastaa.
Virus tarttuu
myös
käsien välityksellä.
Siksi
tartunnan saaneiden ihmisten
täytyy pysyä kotona.
On tärkeää
pestä kädet saippualla ja vedellä
ja
kuivata ne käsipaperilla.
Katso ohjeet
käsienpesuun
ja
yskimiseen

Lähde: Selkosanomat, Markku Juusola
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos: thl.fi