Ilmasto muuttuu
koko maapallolla

Maapallon
ilmasto lämpenee liikaa.
Helteet,
kuivuus,
metsäpalot,
myrskyt
ja
tulvat
ovat merkkejä
ilmastonmuutoksesta.
Kun ilmasto lämpenee,
jäätiköt sulavat
ja
meren pinta nousee.
Ilmastonmuutos
on haitallista
kasveille,
eläimille
ja
ihmisille.
Ilmansaasteet
ja
metsien hakkuut
lisäävät
ilmastonmuutosta.
Tutkijat
ovat varoittaneet
ilmansaasteista
ja
sademetsien hakkuista
jo kauan.
Nuoret
eri puolilla maailmaa
ovat osoittaneet mieltään
ilmaston puolesta.
Tällä viikolla
eri maiden
johtajat neuvottelevat
New Yorkissa Yhdysvalloissa.
Johtajat
sopivat keinoista,
joilla
ilmastoa
voidaan parantaa.

Lähde: Selkosanomat, Maria Österlund
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki