Villikanit
lisääntyvät
kaupungeissa

Villikanit eli citykanit
elävät kaupunkien puistoissa
esimerkiksi Turussa
ja
Helsingissä.
Villikanit ovat syntyneet lemmikkikaneista,
jotka ovat karanneet
luontoon.
Kani on vieraslaji,
se ei kuulu Suomen luontoon.
Villikani
kaivaa kolon maan alle.
Kolossa se piileskelee saalistajia,
esimerkiksi
kettua
ja
haukkaa.
Kesällä
kanit saavat paljon poikasia.
Ihmiset eivät tykkää,
kun kanit syövät kukkia
ja
puiden runkoja
puutarhoissa.

Lähde: Selkosanomat, Seija Niinistö-Salmela
Toimitus: Veronica Andersson; suomenkielinen toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: LL-Center ja Papunet