Syksyllä
kannattaa
kerätä sieniä

Sienet kasvavat
parhaiten,
kun on sateista
ja
viileää.
Siksi
sieniä löytyy paljon
syksyllä.
Sieniä
kannattaa syödä,
niissä on esimerkiksi D- ja B-vitamiinejä.
Sienistä
voi tehdä kastikkeen,
keiton
tai
suolaisen piirakan.
Sieniä
voi myös pakastaa.
Varo myrkyllisiä sieniä,
esimerkiksi kärpässieniä.
Kerää vain sellaiset sienet,
jotka tunnet
ja jotka ovat
varmasti syötäviä.

Lähde: Selkosanomat, Anna Vasala
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Anna Vasala
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet