Nyt kannattaa
siivota kotona

Koronavirus leviää
pisaratartuntana.
Kun sairastunut yskii tai aivastaa,
virukset lentävät lähellä oleviin ihmisiin
ja
pintoihin.
Muistat jo varmasti
aivastaa ja yskiä nenäliinaan
sekä
pestä kädet sen jälkeen.
Mutta muistitko
siivota pinnat
kotona?
Käytä yleispuhdistusainetta
ja
pyyhi kaikki sellaiset pinnat,
joihin
kosketaan käsillä.
Puhdista
pöydät,
ovenkahvat,
tuolit,
valokatkaisijat,
vesihanat
ja
lavuaarit.
Muista
pyyhkiä
myös kännykkä,
koska
kännykkää kosketat
usein.

Lähde: Selkosanomat, Betty Marschan
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet