Kirjastoissa
on lukemista
ja
tekemistä

Suomessa
on paljon
kirjastoja.
Kirjastosta
voi lainata
kirjoja,
elokuvia,
ja jopa
porakoneen
tai
kävelysauvat.
Lainaus tapahtuu
kirjastokortilla,
kortin saa kirjastonhoitajalta
ilmaiseksi.
Kirjastossa
voi lukea lehtiä,
opiskella
ja
käyttää tietokonetta.
Kirjastot järjestävät myös
satutunteja,
kirjailijoiden vierailuita
sekä
kielikahviloita,
joissa voi opetella suomea tai ruotsia.
Monille suomalaisille
kirjasto on
hyvin mieluinen ja tärkeä paikka.
Almost Finns -ryhmä
on tehnyt videon
kirjastosta
Helsingissä.
Videon voi katsoa

Lähde: Selkosanomat, Ella Airaksinen
Toimitus: Veronica Andersson; suomenkielinen toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Sercan Alkan
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: LL-Center ja Papunet