Ilmastoystävällistä
matkailua
Turussa

Pitkät lentomatkat
maapallon toiselle puolelle
ovat haitaksi
ilmastolle.
Ilmaston kannalta
on parempi,
että
matkailee
kotimaassa Suomessa.
Lomalla
voi mennä
esimerkiksi Turkuun.
Turussa
on paljon nähtävää,
kuten
Turun linna,
museot
ja
Ruissalon saari.
Monia nähtävyyksiä pääsee katsomaan
vain muutamalla eurolla.
Aurajoen rantaa pitkin
voi kävellä
ja
Aurajoen voi ylittää Förillä
ilmaiseksi.
Matka vesibussilla
maksaa vain kolme euroa.
Vesibussilla
pääsee esimerkiksi
Ruissalon saarelle,
jossa pidetään musiikkifestivaali Ruisrock.
Tänä vuonna
Ruisrock
on
5.-7. heinäkuuta.

Lähde: Selkosanomat, Maria Österlund
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Maria Österlund, Wikipedia, Wikimedia Commons, lossikuva: © Samuli Lintula / Creative Commons Nimi mainittava-Sama lisenssi 3.0
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki