Huonekasvit
tuovat hyvää mieltä

Huonekasvit
tuovat hyvää mieltä
ja
tekevät kodista viihtyisän.
Peikonlehti
ja
pelargoni
ovat helppoja
hoitaa
ja
viihtyvät valoisassa paikassa.
Peikonlehti
tykkää suihkuttelusta,
mutta
pelargoni
ei tykkää.
Muista,
että
peikonlehti
on myrkyllinen,
ja
se kasvaa suureksi.
Pelargonin
voi laittaa ikkunalle,
ja kesällä
pihalle
tai
parvekkeelle.
Kastele pelargoneja
kaksi kertaa viikossa,
lannoita säännöllisesti
ja
nypi
kuihtuneet kukat pois.
Talvella
pelargonia
ei lannoiteta
ja
kastellaan
vain harvoin.

Lähde: Selkosanomat, Seija Niinistö-Samela
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Juha Samela
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet