Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Suomen maatilat

Suomessa on noin 45 000 maatilaa.
Maatilalla voidaan hoitaa eläimiä tai viljellä viljaa.
Etelä-Suomen tiloilla viljellään ohraa, kauraa, vehnää ja ruista.
Maatiloilla viljellään myös öljykasveja, kuten rypsiä ja rapsia.
Jotkut maanviljelijät kasvattavat perunaa, porkkanaa tai lanttua.
Kasvihuoneissa kasvatetaan yleensä tomaatteja, kurkkuja ja salaatteja.
Pohjois-Pohjanmaalla ja Pohjois-Savossa hoidetaan lehmiä ja tuotetaan maitoa.
Länsi-Suomessa kasvatetaan sikoja, broilereita ja tuotetaan kananmunia.

Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Lähde: Selkosanomat, Matti Välimäki
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Ilari Välimäki
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet