Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Pandat palautetaan Kiinaan

Suomessa Ähtärin eläinpuistossa on asunut kaksi pandaa 6 vuotta.
Monet ihmiset ovat käyneet katsomassa pandoja Ähtärissä.
Mutta tänä syksynä pandat lentävät takaisin kotimaahansa Kiinaan.
Syynä on se, että pandat maksavat liian paljon Ähtärin eläinpuistolle.
Eläinpuisto on maksanut paljon siitä, että Kiinan valtio lainasi pandat Suomeen.
Myös pandojen ruoka eli bambut maksavat paljon.
Pandoja voi nähdä Ähtärissä 21. lokakuuta saakka.

Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Lähde: Selkosanomat, Maria Österlund
Toimitus: Veronica Andersson; suomenkielinen toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva / Tommi Anttonen
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: LL-Center, Logo: ahtarizoo.fi