Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Metsien avohakkuita yritetään vähentää

Metsät ovat tärkeä osa luontoa.
Metsässä elää paljon eläimiä ja kasvaa erilaisia kasveja.
Lisäksi metsästä saadaan puuta teollisuutta varten.
Puusta valmistetaan esimerkiksi paperia ja kartonkia eli pahvia.
Jos metsästä kaadetaan kaikki puut, tehdään avohakkuu.
Avohakkuu on huono asia luonnon kannalta.
Siksi metsien avohakkuita yritetään nyt vähentää.
On parempi kaataa vain osa puista.

Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Lähde: Selkosanomat
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva / Jussi Nukari
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet