
Kuvan raketteja kutsutaan ilotulitteiksi. Ne ovat suosittuja koko maailmassa.
Uutenavuotena
ilotulitus
tai
valonäytös

Uutenavuotena

ilotulitus
tai

valonäytös

Uudenvuoden aattona

ihmiset juhlivat,

koska sitten alkaa uusi vuosi 2021.

Monet haluavat nähdä ilotulituksia
ja


ampuvat raketteja taivaalle.

Raketeissa on kuitenkin

lyijyä, joka on myrkyllistä

ihmisille ja eläimille.
Sen lisäksi

monet eläimet pelkäävät ilotulituksia.
Siksi

monissa kaupungeissa

ei ole ilotulitusta
vaan

valonäytös laservaloilla.
Lähde: Selkosanomat, Betty Marschan
Toimitus: Veronica Andersson; suomenkielinen toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: LL-Center, Papunet