Tavoitteena
Suomi
ilman tupakkaa

Uusi tupakkalaki
tuli voimaan 15. elokuuta.
Lain
tavoitteena on,
että suomalaiset
eivät polta tupakkaa.
Laki
pyrkii
suojaamaan ihmisiä tupakansavulta
ja
vähentämään tupakointia
nuorison keskuudessa.
Laki
kieltää tupakoinnin
autossa, jonka kyydissä on
alle 15-vuotias lapsi.
Laki
kieltää myös
maustetut tupakat.
Tupakka ei saa
tuoksua
esimerkiksi vaniljalle.
Tupakka-askeihin tulee
kuvia tupakan vaaroista.
Tupakkalain kiellot
koskevat sekä
perinteisiä tupakoita
että
sähkötupakoita.

Lähde: Selkosanomat
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki