Ravintolat ja yökerhot
kiinni
yhdeltä yöllä

Koronavirus leviää helposti
ravintoloissa
ja
yökerhoissa.
Kun
ihmiset päihtyvät,
he eivät muista pitää turvaväliä.
Siksi Suomen hallitus
määräsi rajoituksia
ravintoloille
ja
yökerhoille.
8. lokakuuta alkaen
ravintoloiden
ja
yökerhojen
täytyy
sulkea ovensa
jo kello yksi yöllä.
Alkoholia
ei saa myydä
puolenyön jälkeen.
Ravintoloiden omistajat ja työntekijät
ovat huolissaan
rajoitusten vaikutuksista.
Ravintoloiden
tulot vähenevät
ja
on vaarana,
että ihmisiä jää työttömiksi.
Hallitus
ja
terveysviranomaiset
ovat huolissaan
koronatartunnoista
Suomessa.
Nyt on erittäin tärkeää
pestä käsiä usein,
muistaa turvavälit
ja
käyttää maskia.

Lähde: Selkosanomat, Petri Kiuttu
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet