Pikamuoti
on vuoden
turhake

Suomen Luonto -lehti
valitsi
vuoden turhakkeeksi
pikamuodin.
Turhake
on tuote, jota ihminen ei tarvitse
tai
joka on huono.
Pikamuodilla
tarkoitetaan
halpoja
vaatteita,
jotka kuluvat puhki nopeasti.
Ihmiset käyttävät
tällaisia vaatteita
vain lyhyen ajan.
Sitten vaatteet laitetaan roskiin.
Pikamuodista
on haittaa
luonnolle.
Vaatteiden valmistuksessa
kuluu paljon
raaka-aineita,
vettä
ja
energiaa.
Siksi on parempi
ostaa
vaatteita,
joita voi käyttää pitkään.

Lähde: Selkosanomat, Maria Österlund
Toimitus: Veronica Andersson; suomenkielinen toim. Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva, Suomen Luonto
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki